Το κείμενο απόφασης του ΔΣ της ΔΟΕ

Ο πρωθυπουργός της ακρίβειας, της συγκάλυψης και της αναξιοκρατίας μιλά για «αξιολόγηση» και απολύσεις

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με αίτημά του προς τη νέα Υπουργό Παιδείας, ιδιαίτερα μετά τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., ζήτησε συνάντηση μαζί της η οποία πρόκειται, τελικά, να πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 14/5.

Σε αυτό το διάστημα, τα επαναλαμβανόμενα σχετικά με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού δημοσιεύματα πληθαίνουν αναπαράγοντας και εντείνοντας ένα νοσηρό κλίμα τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών. Ο Πρωθυπουργός δίχως κανένα σεβασμό προς τον κλάδο που μόνος στηρίζει το δημόσιο σχολείο, απειλεί όποιον εκπαιδευτικό διαφωνεί επί της αρχής με την «αξιολόγηση» που έχει θεσπίσει η κυβέρνηση της ΝΔ. «Αξιολόγηση» η οποία ουδεμία σχέση έχει με την παιδαγωγική – επιστημονική διάσταση του όρου, όπως έχουν καταδείξει οι πάνω από 80 καθηγητές πανεπιστημίων της Ελλάδας και του εξωτερικού, μέσα από τις επιστημονικές εκδηλώσεις στο πλαίσιο των Ενιαίων Κειμένων που πραγματοποιεί η Δ.Ο.Ε. τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Ο απώτερος σκοπός της επιχειρούμενης «αξιολόγησης» δεν είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Στοχεύει στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών και στη σταδιακή αποδέσμευση του Κράτους από την υποχρέωση παροχής της δημόσιας εκπαίδευσης.

Ο Πρωθυπουργός, με τις δηλώσεις του δεν κατόρθωσε να δικαιολογήσει τα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει η εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική, στα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μας.

Οι δηλώσεις του συνιστούν ευθεία επίθεση κατά των εκπαιδευτικών που έχουν επιστημονικά θεμελιωμένη άποψη για την αξιολόγηση και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για την προσπάθεια επιβολής ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού για όσους δεν αποδέχονται την πολιτική του.

Παράλληλα, δε μας προξένησε καμία εντύπωση το γεγονός ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν είπε καμία κουβέντα:

• για τον χειρότερα αμειβόμενο εκπαιδευτικό στην Ευρώπη,

• για τον εκπαιδευτικό που δε βρίσκει στέγη ή το ενοίκιο που πληρώνει ξεπερνά το 50% του μισθού,

• για τα σχολεία που αιμορραγούν από την υποχρηματοδότηση και την κατάργηση των σχολικών επιτροπών,

• για τις συγχωνεύσεις και τα πολυπληθή τμήματα με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.

• για τα τεράστια κενά στις δομές της Ειδικής Αγωγής και της Παράλληλης στήριξης,

• για την τραγική εικόνα της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων με αποθήκες ως νηπιαγωγεία και σχολικά κτίρια που πέφτουν σοβάδες ή πλημμυρίζουν στην πρώτη βροχή.

Η επίθεση της κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί η κυβερνητική πολιτική από την αντίσταση του κλάδου απέναντι στην επιμονή στη λογική των απειλών και των διώξεων στην οποία έχει καταφύγει.

Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δίνουμε μεγάλο αγώνα εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια για να μην υλοποιηθεί η κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, για τη διατήρηση της παιδαγωγικής μας υπόστασης. Αυτός ο αγώνας έχει «αποκαλύψει» τα σχέδια της κυβέρνησης, που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε υποπέσει σε οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα, αλλά συμμετέχουμε στις συλλογικές αποφάσεις της Ομοσπονδίας.

Στην ακραία επίθεση από την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, απαντάμε με συσπείρωση των δυνάμεων του κλάδου και αξιοποίηση όλων των μέσων που διαθέτουμε, κινηματικά, τόσο στην κοινωνία όσο και σε κοινοβουλευτικό επίπεδο, για να συνεχίσουμε μαζικά την αντίστασή μας και να αναδείξουμε ότι ο αγώνας μας αποτελεί υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και όλων των μαθητών/τριών μας. Όπως συνέβη το 2015 με τον αγώνα του εκπαιδευτικού κινήματος και οι 2.500 απολυμένοι στην τεχνική εκπαίδευση (που απέλυσε ο κ. Μητσοτάκης το 2014) επέστρεψαν στις θέσεις τους, μετά την αλλαγή της πολιτικής εξουσίας, έτσι και τώρα δε θα επιτρέψουμε στη σημερινή κυβέρνηση να επιβάλλει την ιδεοληπτική και νεοφιλελεύθερη πολιτική της σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Καταδικάζουμε τις δηλώσεις του πρωθυπουργού που, σκόπιμα, στοχοποιούν τους εκπαιδευτικούς ως αρνητές και επιδιώκουν να καλλιεργήσουν τον κοινωνικό αυτοματισμό.

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας αταλάντευτα, στηρίζοντας τις αποφάσεις του κλάδου για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.