Άμεση κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Παπάγου-Χολαργού για τη λειτουργία όλων των ολοήμερων τμημάτων, την κάλυψη των αναγκών ειδικής αγωγής, ειδικοτήτων και πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και ανάκληση των συγχωνεύσεων σε τμήματα του 1ου Γυμνασίου Χολαργού και του Γυμνασίου Παπάγου ζητά το ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τη υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. 

Στο κείμενο που υπογράφουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Αφροδίτη Κτενά, Νίκος Αμπατιέλος, Γιάννης Γκιόκας, Βιβή Δάγκα, Γιάννης Δελής, Σεμίνα Διγενή, Λιάνα Κανέλλη, Χρήστος Κατσώτης, Διαμάντω Μανωλάκου, Θανάσης Παφίλης και Χρήστος Τσοκάνης αναφέρονται τα εξής: 

«Διανύουμε ήδη την τρίτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων και για μια ακόμα χρονιά διαπιστώνονται μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και προσωπικό ειδικής αγωγής, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι γονείς των μαθητών στα σχολεία του Δήμου Παπάγου-Χολαργού.

Στις επιστολές που απέστειλε η Ένωση Γονέων Παπάγου-Χολαργού, στις 22/09/2025 και 23/09/2025 αναφέρει ενδεικτικά ότι σχεδόν σε όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, όπου οι διαγνώσεις δεν καλύπτονται πάνω από το 35%, ενώ ολοήμερα τμήματα δε λειτουργούν καθόλου ή μερικώς στα κάτωθι σχολεία: 1ο & 2ο Νηπιαγωγεία Παπάγου, 1ο-2ο-4ο-5ο-6ο Νηπιαγωγεία Χολαργού, 1o και 6ο Δημοτικό Χολαργού.

Τη στιγμή μάλιστα που η κατάσταση αυτή έχει δυσχεράνει σε πολύ μεγάλο βαθμό το έργο των εκπαιδευτικών κι έχει τινάξει στον αέρα τον οικογενειακό προγραμματισμό των εργαζόμενων γονέων, στις 18/09/2025, με εγκύκλιο που εστάλη από το υπουργείο, οι διευθυντές/ντριες και προϊστάμένοι/ες των Σχολικών Μονάδων υποχρεούνται να τροποποιήσουν τη συγκρότηση των τμημάτων του Ολοήμερου, σε αντίθεση με προηγούμενες διατάξεις (ΥΑ Φ7/118139/ΦΔ/Δ1/9-9-2020 και Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020) όπου αναφέρονταν ρητά ότι “οι εγγραφές γίνονται δεκτές χωρίς προϋποθέσεις”. Η παραπάνω εγκύκλιος, στην πραγματικότητα επιβεβαιώνει ότι δεν αναμένεται να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν όλα τα ολοήμερα τμήματα σύμφωνα με τις αρχικές δηλώσεις των γονέων.

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Δήμου, για τα οποία οι γονείς καταγγέλλουν συγκεκριμένα:

– Στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού, στη Γ’ τάξη καταργήθηκε ένα τμήμα, με αποτέλεσμα τη συγχώνευση των τμημάτων και τη λειτουργία της τάξης των 106 μαθητών σε 4 τμήματα με τον ανώτατο αριθμό μαθητών, ανάμεσά τους 10 μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και 7 μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, ενώ υπάρχουν 3 αιτήσεις Παράλληλης Στήριξης. Συνολικά στο σχολείο υπάρχουν 13 αιτήματα για παράλληλη στήριξη, ενώ εκκρεμεί τοποθέτηση εκπαιδευτικού στο νεοσυσταθέν Τμήμα Ένταξης. Ταυτόχρονα, το σχολείο λειτουργεί με κενά εκπαιδευτικών, σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως φιλόλογοι, ενώ οι μαθητές του σχολείου δεν έχουν διδαχτεί ούτε μια ώρα Αγγλικά.

 Στο 2ο Γυμνάσιο Χολαργού υπάρχουν δεκάδες κενά και ειδικότερα: 10 ώρες πληροφορική, 6 ώρες Φυσική Αγωγή, 6 ώρες Θρησκευτικά, 5 ώρες Μαθηματικά, 4 ώρες Αγγλικά, 4 ώρες Τεχνολογία, 2 ώρες Γαλλικά και 1 ώρα Τεχνολογία. Παράλληλα, δεν έχει στελεχωθεί πλήρως το νεοσυσταθέν Τμήμα Ένταξης, καθώς αναμένεται Μαθηματικός.

– Στο Γυμνάσιο Παπάγου, στη Β’ τάξη καταργήθηκε ένα τμήμα, με αποτέλεσμα τη συγχώνευση των τμημάτων και τη λειτουργία της τάξης των 109 μαθητών σε 4 τμήματα, δηλαδή τμήμα λειτουργεί με περισσότερους από 27 μαθητές. Ανάμεσα στους μαθητές και μαθήτριες της τάξης φοιτούν και 24 μαθητές με διαγνώσεις, εκ των οποίων οι 19 ανήκουν στην κατηγορία της αναπηρίας. Δεν έχουν καλυφθεί οι ανάγκες σε παράλληλη στήριξη και δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί εκπαιδευτικός Φυσικών Επιστημών για τη λειτουργία του νεοσυσταθέντος Τμήματος Ένταξης, στο οποίο έχουν δικαίωμα να φοιτήσουν 27 μαθητές. Το Τμήμα Ένταξης λειτουργεί με έως 12 μαθητές, συνεπώς απαιτείται η δημιουργία και 2ου Τμήματος Ένταξης. Ακόμα, στο σχολείο υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών και ειδικότερα λείπουν: 10 ώρες Τεχνολογία, 2 ώρες Χημεία και 2 Γεωγραφία.

– Στο 1ο Λύκειο Χολαργού, η χρονιά ξεκίνησε με κενό στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Βιολογίας, το οποίο μάλιστα -ενώ ήταν γνωστό στο υπουργείο- “καλύφθηκε” με την τοποθέτηση χημικού, με αποτέλεσμα οι μαθητές και μαθήτριες της κατεύθυνσης Υγείας, να μην έχουν διδαχτεί ούτε μια ώρα από το μάθημα της Βιολογίας. Ειδικότερα, τα κενά στο 1ο Λύκειο Χολαργού είναι: 6 ώρες Βιολογία, 4 ώρες Μαθηματικά, 4 ώρες Φυσική, 4 ώρες Πληροφορική, 7 ώρες Γαλλικά, 8 ώρες Φυσική Αγωγή. Παράλληλα, στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Β’ Λυκείου λειτουργούν 3 τμήματα με 27 μαθητές και μαθήτριες τα δύο και 26 το άλλο, ανάμεσά τους πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες. Το γεγονός αυτό καθιστά απαραίτητη τη διχοτόμηση των τμημάτων και τη δημιουργία και 4ου τμήματος.

– Στο 2ο Λύκειο Χολαργού, υπάρχουν ακόμα κενά εκπαιδευτικών και ειδικότερα: 11 ώρες Φιλολογικά, 10 ώρες πληροφορική, 10 ώρες Αγγλικά, 8 ώρες Γυμναστική και 6 ώρες Γαλλικά.

Οι γονείς διεκδικούν την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών τους, απαιτώντας, να γίνουν τώρα όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών, για τη στελέχωση όλων των σχολείων με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες εκπαιδευτικών, για την πλήρη στελέχωση όλων των Τμημάτων Ένταξης και την ικανοποίηση όλων των αιτημάτων παράλληλης στήριξης αλλά και για να αναπτυχθεί πλήρως το ωρολόγιο πρόγραμμα σε όλα τα σχολεία του Δήμου,να λειτουργήσουν πλήρως και με βάση τις αρχικές αιτήσεις των γονέων όλα τα ολοήμερα τμήματα.Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις στην Γ τάξη του 1ου Γυμνασίου Χολαργού και τη Β΄ τάξη του Γυμνασίου Παπάγου, καθώς και να διχοτομηθούν τα τμήματα στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών στη Β’ τάξη του 1ου Λυκείου Χολαργού, προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της παιδαγωγικής, της μάθησης και της στήριξης όλων των μαθητών και μαθητριών.

Τα κενά εκπαιδευτικών είναι γνωστά στο Υπουργείο Παιδείας και πρέπει να έχουν πλήρως καλυφθεί το αργότερο με τη Β’ φάση προσλήψεων. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τονίζει με ακόμα πιο εμφατικό τρόπο την ανάγκη μόνιμων προσλήψεων εκπαιδευτικών, ώστε τα σχολεία να λειτουργούν εύρυθμα από την πρώτη μέρα κάθε σχολικής χρονιάς, χωρίς κενά και ελλείψεις που έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών, με κατάργηση του απαράδεκτου καθεστώτος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει δηλώσει ρητά ότι δε δέχεται οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και το δικαίωμα των εκπαιδευτικών στη μόνιμη και σταθερή εργασία να λογίζεται ως “κόστος”. Η κυβέρνηση έχει ακέραια την ευθύνη να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς η λειτουργία των σχολείων δε μπορεί να εξαρτάται από προγράμματα με ημερομηνία λήξης ή που κατευθύνονται σε άλλες επιδιώξεις όπως στα προγράμματα πολεμικής προετοιμασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως συνέβη με το ΕΣΠΑ μέσω του οποίου καλύπτονταν τα κονδύλια για τη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. υπουργός, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση:

– Για την άμεση στελέχωση όλων των σχολείων του Δήμου Παπάγου-Χολαργού με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες εκπαιδευτικών, για την πλήρη στελέχωση όλων των Τμημάτων Ένταξης και την ικανοποίηση όλων των αναγκών παράλληλης στήριξης με βάση τις διαγνώσεις και για να αναπτυχθεί πλήρως το ωρολόγιο πρόγραμμα σε όλα τα σχολεία και η λειτουργία όλων των ολοήμερων τμημάτων στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία με βάση τις αρχικές αιτήσεις των γονέων.

– Για την άμεση ανάκληση όλων των αντιπαιδαγωγικών συγχωνεύσεων στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού και στο Γυμνάσιο Παπάγου και τη δημιουργία 4ου τμήματος στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Β’ Λυκείου του 1ου Λυκείου Χολαργού.

– Για να εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων και να διασφαλίσει ότι δεν θα δημιουργηθούν νέα κενά σε περίπτωση λήψης από εκπαιδευτικούς των νόμιμων αδειών που δικαιούνται».